Header Ads

TERKINI

Faizal Tahir dihukum buat kerja amal



Aksi dirancang
Oleh Ramlah Zainal
roses@hmetro.com.my


PETALING JAYA: “Saya memang merancang membuka baju ketika di belakang pentas lagi tanpa pengaruh dadah atau alkohol ketika itu.

“Saya juga mengecat huruf S di badan ketika di belakang pentas kerana meniru aksi pelakon Tom Welling (watak Clark Kent) dalam siri popular Smallville yang diangkat dari cerita Superman,” kata naib juara pertandingan realiti TV, One In A Million (OIAM), Faizal Tahir.




Pada masa sama, Faizal mengaku dia tidak berfikir panjang sebelum melakukan perbuatan itu dan tidak sangka ia mencetuskan kontroversi dan memberikan impak besar kepada penonton.

“Saya cukup teruja ketika membuat persembahan di pentas sekali gus ingin meraih perhatian penonton. Saya juga buat perkara itu hanya untuk berseronok dan tidak sangka tindakan saya disalah tafsir semua orang.


“Bagaimanapun, saya sangat menyesal atas perbuatan itu dan berjanji tidak akan mengulanginya pada masa akan datang,” katanya ketika ditemui pada sidang media di 8TV di Sri Pentas, Bandar Utama di sini, semalam.


Sidang media itu diadakan bagi membolehkan Faizal memohon maaf berhubung tindakannya menanggalkan baju ketika membuat persembahan secara langsung yang disiarkan menerusi 8TV sempena ulang tahun keempat saluran itu di Central Park Avenue di sini, malam Ahad lalu.

Hadir sama, Pengurus Besar Pengurusan Penjenamaan Kumpulan 8TV, Airin Zainul.

Beliau yang mewakili Ketua Pegawai Eksekutif 8TV, Ahmad Izham Omar berkata, pihaknya akan mengambil langkah berjaga-jaga bagi mencegah perkara tidak diingini sebelum konsert diadakan selepas ini.

“8TV juga mengambil tindakan tegas kepada Faizal dengan memintanya memohon maaf secara terbuka dan memberi amaran keras kepadanya. Faizal juga diminta membuat kerja amal dalam tempoh enam bulan,” katanya.

Faizal mula mencetuskan kontroversi apabila aksi meluncurnya yang disifatkan keterlaluan ketika dua lagu dendangannya, Kasih Tercipta dan Mahakarya Cinta diumumkan mara ke peringkat akhir kategori Balada Anugerah Juara Lagu ke-22, baru-baru ini.


faizal tahir buka baju


Jika anda ingin mendapatkan gambar - gambar terbaru artis Malaysia, indonesia, berita artis dan gossip artis terkini, daftarkan diri anda secara percuma. klik subscribe



15 ulasan

Tanpa Nama berkata...

INI TAKDE APER LA..GAMBAR ZARINA AN JULIE BUKA BAJU LAGI HOT... APASAL MINAH TU TAK KENA GAM????

Tanpa Nama berkata...

kecoh ler korg ni.....die kn laki..aurat x terdedah pn...kalo dalam drama n filem tu diorg wat adegan ranjang korg ok jerk...pe la

Tanpa Nama berkata...

ni xde la tr0k sgt..
kalo plakon ank pontianak 2 lg ar tr0k..xde lak hot..

Tanpa Nama berkata...

Faizal ape dah jadi kerana pulut santan binasa kerana perbuatan tak senonh ape nak kata ha.....

Tanpa Nama berkata...

aku tak sokong mana mana pihak dlm buat benda benda tak senonoh ni. baik lelaki ataupun perempuan. semuanya sama..kita ni org islam.
malunya...

Tanpa Nama berkata...

Aku pn bkn nk sokong faizal tp aku rse cm teruk sgt hukuman yg die dapat..lgpun die bkn bkk aurat bn cume x hormat budaya n x bp sopan je...ramai lg artis wanita kt lua sn yg b`bogel n separuh bogel..!!! np x amek tindakan..??? bkn ke pakaian yg separuh bogel 2 bkn budaya kite..??? aku btl2 kompius ngan pihak yg b`tanggungjwb..!!!! mmg xadil...smpai kn juara lagu pn nk kne ganti....eee..aku hrp pihak yg b`kenaan ph secara bijak sket..!!!! aku ttp vote faizal..!!!

Tanpa Nama berkata...

xadil... hukuman xadil... semua ni nk menjatuhkan dia je... kan nama dia tgh naik... saje je wat kontroversi... melayu mmg cmni, pantang melayu lain naik, mulalah panas, tggu mase nk pijak... Faizal Tahir sabar byk2 n ingt kami penyokong kuat Faizal xkn brubah... Faizal still da best!!! pada org yg dengki tu, ingt!!! Allah tu adil... doa org teraniaya ni makbul tau...

Tanpa Nama berkata...

apelah nak kecoh2 lelaki buka baju. yang artis perempuan Islam seksi nak mampus, buka sana sini takpe pulak. Pakai baju tapi mcm telanjang xkena gam. bukan tu pun bukan budaya melayu ke.tolonglah!

Bukan nak sokong ape yg faizal tahir buat tapi nampak sangat tak adil.

pikirlah sikit. faizal tahir, dun wori. ur fans will always support u selagi u tak buat something yang bertentangan dengan agama.

Tanpa Nama berkata...

aku stuju ngan korunk sume....korang ingat lg x aksi OAG kt IKON Msia tu...teloncat sn cni nek speker smpi jtuh cymbal drum tp msuk gak final perform gak...ni stakat faizal duk sliding kerna excited pn nk kecoh smpi di banned...

Tanpa Nama berkata...

AKU TTP SOKONG FAIZAL..

Tanpa Nama berkata...

Walaumcmmanapun aku tetap minat kt Faizal.Dia memang berbakat.x mcm artis lelaki yg lain.Mcm kayu je bila nyanyi...Biarlah dia nk buka apa pun.itu cara dia perfom unt hiburkan peminat dia.Apa yg nk kecohkan,bg surat amaran dah la...yg artis pompuan muka x malu kenapa x bg amaran.Pakai seksi2 sampai nampak semua lurah dendam,x apa pula...sungguh x paham........

Tanpa Nama berkata...

i love u faizal coz muka you mcm ex-boy aku.

Tanpa Nama berkata...

Hai jangan asyik nak seronok dan bergaya aje...nanti Allah cabut NYAWA anda...menyesal tak sudah ingat sikit hai kaum MELAYU !

Tanpa Nama berkata...

ALA PADA SYA TAK SALAH PN, MASIH LG DALAM AURAT LELAKI APE...
NAPE BILA ARTIS POMPAN PAKAI BAJU LEHER TEBUKAK SAMPAI NAMPAK ALOR GAJAH , NAMPAK PUSAT , NAMPAK KETIAK , TAK PULAK KOMPLEN..SUKA PULAK TENGOK.. NTAH HAPE2 LA KORANG NIH...
ARTIS POMPAN KITE TAK MACAM ARTIS HOLLYWOOD PULAK, TAK NAK PULAK JADI KN ISU...

azim berkata...

bajet aku stim tgk ko faizal?