Header Ads

TERKINI

Susah hidup bermadu - Ashraf Muslim





Artis Ashraf Muslim mengakui sukar memikul tanggungjawab dalam melayari kehidupan bermadu bersama dua isterinya. Tanggungjawab seorang suami sememangnya amat besar. Kalau ada lebih daripada seorang isteri, maka makin besar dan makin beratlah tanggungjawab yang harus dipikul. Paling penting kena berlaku adil. Tak boleh lebihkan isteri muda. Kena layan sama rata. Walaupun secara pandangan kasar Ashraf Muslim bahagia di samping isteri-isterinya, namun suami kepada Dayana dan Wan Sakinah ini mengakui kehidupan bermadu itu adalah susah.

Kata Ahraf Muslim:

Kehidupan rumah tangga saya okey. Memang susah sebenarnya hidup bermadu ini. Sebagai ketua keluarga, saya kena didik dan jaga keharmonian, sekali gus mendidik isteri serta anak ke arah yang diredai. Pada masa sama, kami cuba membentuk akhlak yang baik. Nikmat bahagia itu Insya-Allah akan terus dirasai. Kena bijak biarpun bukan senang nak berlaku adil. Nak berlaku adil dari segi masa bukan perkara semudah lafaz A,B,C … kena bertoleransi. Ada masa untuk isteri pertama dan kedua, masa dengan diri sendiri lagi. Apa yang penting, kami saling hormat dan tahu tanggung jawab masing-masing. Saya sendiri punya visi yang besar dalam kehidupan ini termasuk dalam aspek rumah tangga. Insya-Allah


Apapaun diucapkan semoga Ashraf berbahagia bersama isteri-isteri tercinta. Jangan lepas ni keluar pula berita tambah yang ketiga..oppss..tapi kalau mampu apa salahnya.


Anda suka berita di blog ini. Moh le LIKE Page ni.. Terima Kasih

Tiada ulasan