Tuesday, August 04, 2009

9:01 AM
15



Pelakon Tiz Zaqyah yang membawa watak Nur Amina dalam rancangan Nur Kasih..

Siapa sangka, tudung digayakan dalam drama Impian Ilyana musim keduadan ketiga serta Nur Kasih yang kini popular di TV3 membawa tuahkepadanya. Kini, nama Tiz Zaqyah yang mesra dengan panggilan Tizsemakin dikenali dan mendapat perhatian.












Apapun, bukan mudahuntuk Tiz Zaqyah mencapai kejayaan itu. Akuinya, ia rezeki yang diberiTuhan kerana setiap watak diterima selepas menjalani uji bakat.Kepayahan yang pernah dilaluinya dirasakan sangat berbaloi.

Katanya, menjadi insan seni bukan semudah disangka. Setakat ini tawaranberlakon diterima berdasarkan uji bakat dijalani, tetapi itu tidaksedikit pun mematahkan semangatnya untuk berusaha mengukir nama.

"Saya seronok memulakan karier lakonan dari bawah. Menghadiri uji bakatmemberikan pengalaman berharga untuk saya berusaha gigih mendapatkansesuatu watak. Dalam soal ini, saya tidak kisah apa wataknya asalkantawaran diterima.

"Sebab itu, watak bertudung pun saya ambil.Objektifnya, hanya satu, kerana saya minat berlakon dan inginmenonjolkan bakat dimiliki. Ditambah lagi, persaingan di kalanganpelakon baru sekarang ini sengit dan saya perlu bijak membawa diri.

"Apapun, saya tidak mahu dianggap hipokrit oleh peminat. Justeru, sayamengaku bertudung itu sekadar menuntut kehendak watak dan kehidupansebenar pula sebaliknya. Saya sama seperti gadis remaja lain yang tidakbertudung dan gemar bersosial.

"Cuma, apabila sudah menjadipelakon, semuanya berubah. Saya terikat dengan jadual penggambaran dansibuk di lokasi. Oleh itu, masa untuk diri sendiri bergembira agakterhad dan jika ada masa terluang saya senang bersama keluarga,"katanya.

Berusia 21 tahun, Tiz Zaqyah kelihatan cukup matang.Tutur katanya dan gaya menunjukkan dia sudah bersedia menempuhikehidupan sebagai artis. Menurutnya, ini kerjaya yang dipilih danperlulah tahu berhadapan dengan dugaan.

"Bagi saya, bukansenang untuk dikenali apatah lagi popular. Justeru, saya perlu kerjakeras untuk itu tanpa mengira penat dan hal peribadi. Saya perluprofesional dan kerjaya ini menuntut pengorbanan masa yang besar untukberjaya.


"Oleh itu, saya sangat bersyukur kerana keluarga memahami minatdan memberikan sokongan padu. Malah, ibu saya sendiri penonton danpengkritik setia. Bersandarkan sokongan itu, diharapkan berjaya danmasyarakat menerima kehadiran saya dalam industri.



Jika anda ingin mendapatkan gambar - gambar terbaru artis Malaysia, indonesia, berita artis dan gossip artis terkini, daftarkan diri anda secara percuma. klik subscribe

15 comments:

Anonymous said...

perempuan sial!!!

mampos lah ko hanjing!!

x de agama punyer budak!!!!

Anonymous said...

Memang sial!!! Tak nak hipokrit kepala hotak kau.

syahiera said...

memalukan...
saya kenal dia dari sekolah menegah..
kawan2 kata dari muda dia sudah
pandai begiat pegi ke clubbing ambil dadah..
tudung itu smua sama skali bukan dirinya..bukan hendak mengutuk atau apa..sedangkan ibu bapanya jugak minum arak..
kata kwan2 dia sentiasa bawak letaki dirumah dan begilir2 buat benda yang tidak senonh

Anonymous said...

SEDAPNYE KORANG KATA KAT ORG..WEH MENGATA ORG TU DOSA BESAR JUGAK LA..NTAH2 KO TU LG BANYAK DOSA DR DIA..BERINGAT2LA MANUSIA OI

Anonymous said...

BTOL...TAK PYH LA KATA ORG BIAR KAT DIA..
TGK DIRI SENDIRI TU DULU...
KLU TAK DAK BUKTI KIRA FITNAH TU..
FITNAH DOSA LG BESAR...

myklikers.net said...

Betul..zaman2 sekarang ni senang je nak reka-reka cerita. apa boleh buat, betul atau tidak semuanya Tuhan sahaja yang tahu

Anonymous said...

Hahahaha.....manusia2
Dunia dh nk kiamat..
Yahudi dh kuasai dunia..
ilmuan dh terpesong..
Mubaligh d endh...
melayu bgga dgn peradaban yg x seberape..
mulut satu mengalahkn telinga dan mate yg 2...
Slh ttp slh..

atuk_adidethos said...

ye ke ni...tiz buat semua tu ?/

terkejut nih..

Anonymous said...

oi syahieara...kau 2 ada bukti ke nak fitnah2 org ni...siap kata mak bapak tiz minum arak...kau tnggl sebumbung ngan dia ker...bodo...

Anonymous said...

sdh2 la 2 nk ftnh2 org...nnti diri sendiri kena bru tau..tak pe tiz...sabar la menghadapi dugaan yer....

Anonymous said...

hurmmm...ap yg penting, ingat mengingati sesama islam...andai salah, tegur dgn baik agar dia memperbetulkan salah dan silapnya...andai dia tidak terima, terpulang pada Allah untuk menghukumnya...kita manusia tiada yang sempurna...kalau ikut hukum, yg berlakon kat tv, yg tengok tv, yang dengar radio dan apa sahaja yang melalaikan boleh jatuh hukum haram...apa yang penting nawaitu dan keikhlasan dalam memberi teguran...wallah hualam...

nad said...

jgn la wa citer kalau x de bukti.tak baik tau..brdoalah lasmoga allaH beri hdayah kpd tiz

Anonymous said...

babi la... berlakon macam sial...

Tiz Zaqyah said...

alaaa..aku belakon je tu...jgn la mare..aku pun sama gak nak enjoy mcm korang

Anonymous said...

alamak korang semua nei.x yah amik pot sal budak tu.korang artis pon nak sanjung.ko sanjung nabi muhammad S.A.W. lagi byk pahala korang dpat.hiburan nei sampai mati pon x habis.jadi biarkan dy dengan hidup dia.kite nei sape nak tegur artis yang kononnya star in the world...buang karan ja wehhh....... selamat beramah dan renung2kan lah wahai sahabat.

Blog Widget by LinkWithin