Header Ads

TERKINI

Duit Raya Enot kene kebas



PETALING JAYA - Pelakon Alliza Abdullah atau lebih dikenali sebagai Enot tidak menyangka ditimpa nasib malang menjelang Aidilfitri tidak lama lagi.

Ini kerana wang hasil jualan kuih raya miliknya yang berjumlah hampir RM2,000 dicuri seorang lelaki di sebuah pusat beli-belah di Damansara kelmarin.


Menurut Enot, kejadian pukul 10 malam itu berlaku ketika seorang pekerja wanitanya, Noor Suriani Abdul Aziz, 19, menjaga gerai tersebut sedang bersiap-siap mengemas untuk tutup kedai.

"Semasa kejadian saya berada di sebuah lagi gerai di Downtown, Cheras dan hanya Suriani seorang yang menjaga gerai tersebut," katanya di sini semalam.

Menurut Enot yang berusia 29 tahun itu, sebelum kejadian, pekerjanya didakwa didatangi seorang lelaki warga asing yang bertanya harga kuih dan jenis-jenisnya.

Suriani, yang ketika itu sedang sibuk berkemas telah meninggalkan begnya yang berisi wang di bawah meja untuk melayan pelanggan 'istimewanya' yang tiba-tiba muncul itu.

Jelas Enot yang juga ibu kepada dua orang anak, bagaimanapun tidak sampai lima saat, apabila Suriani menoleh kebelakang beg tersebut telah hilang.

Setelah menyedarinya, Suriani kemudiannya mengejar dan mencari lelaki terbabit hingga ke pintu tetapi gagal mengesan pergerakan lelaki tersebut.

"Seorang pekerja kedai makan berdekatan memberitahu, beg itu dibawa lari oleh seorang lelaki asing dan lebih pelik pelanggan yang datang ke gerai saya itu turut 'ghaib'," katanya lagi.

Ekoran kejadian itu, wang hasil jualan kuih raya selama tiga hari itu termasuk beberapa dokumen penting termasuk kad pengenalan 'lebur.'



Jika anda ingin mendapatkan gambar - gambar terbaru artis Malaysia, indonesia, berita artis dan gossip artis terkini, daftarkan diri anda secara percuma. klik subscribe

7 ulasan

Lina Amalina berkata...

tak pe lah duit yg diorang kebas tu x kan tahan lama x berkat.....

shafa berkata...

siannyer enot...

Tanpa Nama berkata...

ntahnyer. duit titik pelu orang tuuu. tapi takpe, ada cara nak cari duit lagi sebenarnya. klik aje nama saya nih huhuhuhu. wink wink

zubaidah berkata...

Semoga org itu insaf dan enot tabah serta bersyukur selamat,

Tanpa Nama berkata...

penat2 enot carik duit menjual kuih raya, senang jerr org nak kebas.......... tak selamat org tuh dunia dan akhirat.........

Tanpa Nama berkata...

hhaha..sian enot.

Tanpa Nama berkata...

harap bersabar ye enot