Monday, April 23, 2007

Kontroversi Tudung Salima



klik untuk besarkan

Antara komennya dalam petikan akhbar ini

Dia juga menganggap, tindakannya itu tidak salah dan bersedia berhadapan dengan apa juga persoalan yang akan dibangkitkan selepas ini.
‘‘Saya berpendapat dengan cara itu saya masih lagi tidak mendedahkan rambut saya kepada orang ramai. Saya masih menutup aurat kerana rambut asal ditutupi dengan anak tudung sebelum saya dipakaikan dengan rambut palsu,’’ katanya.


Saya bukanlah org yang cukup ilmu agama, tetapi bukankah memakai rambut palsu pun sudah jatuh haram. Bagaimana pula dengan aurat dibahagian dada, telinga dan lehernya. Jangan cuba untuk menghalalkan yang haram..Harap salima fikir kembali dan membuat statement yang lebih bijak di lain masa....

apa komen anda?


Jika anda ingin mendapatkan gambar - gambar terbaru artis Malaysia, indonesia, berita artis dan gossip artis terkini, daftarkan diri anda secara percuma. klik subscribe

Related Posts by Categories



19 comments :

Mr Incognito said...

kenapa kena pakai tudung bawah rambut palsu? buat kerja tak berfaedah

Anonymous said...

Kelihatannya dia belum paham sekali dengan "busana muslim"...

Menurut dia mungkin rambut saja yang wajib ditutup?..bagaimana dengan telinga atau leher ?..

Kalau kita sudah pakai jilbab...buatlah sesuatu agar orang menghargai jilbab"tudung" . Kalau dibuat seperti itu kesannya menjadi seolah tak berguna dan sekedar lapisan penutup saja....padahal wajib..

Bagaimana pula kalau kita sudah pakai baju......tetapi baju kita gambarnya orang tak pakai baju..

Sama saja kan....sama2 menujukkan aurat..

Salam from indonesia

Anonymous said...

kesian dia ni.
dulu masa isu dia dengan astro terus aku tabik spring kat dia

tapi bila buat statement macam orang tak sekolah agama ni, terus hilang saspek aku..

blah la ko salima woiiiiii....perkara agama jangan buat main2.....

Anonymous said...

biar la bha dya...bertudung ka tidak apa korang semua peduli??kamu tu lebih teruk..memburukan nama org..

manusia ada pelbagai jenis watak oleh itu kita teda hak untuk mengadili mana satu perlakuan haram atau tidak...

salima dont ever care what people say about u..

Anonymous said...

hai anon di atas
benda dah sah2 dia kata tu tak betul
tak payah nak bela2 lagi...

lepas ni takut jadi ikutan anak2 gadis..

haziQah said...

salim dia mungkin x taw yg hukum mntup aurat bukan sahaj mnutup rmbut tetapi mnutup kepala hinnga ke dada
tindakan mmakai rmbut plasu dan kenyataan nye mmg sesuatu yg amat bodoh

rahim said...

totally 500 % agree with u haziqah...
terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata..sendiri mau ingat lah

Anonymous said...

salima made a mistake by accepting the offer of the character. she made a more huge mistake by giving that statement.

aurat bukan dari rambut ke dada je. tapi seluruh badan kecuali muka dan tapak tangan.

jangan bangga dengan kesalahan yang kita buat. wallahualam.

Anonymous said...

PER LA SI SALIMA NI..DIA INGAT PAKAI TUDUNG TU SEKADAR NAK TUTUP RAMBUT JER KA?DIA NI BLAJAR AGAMA KE TAK?PAKAI TUDUNG TUTUP SAMPAI DADA.NI HANG P PAKAI RAMBUT PALSU LAGI LA HARAM...SAHIH...BLAJAR TAK HABIH.HANG P BALIK TANYA TOK GURU AGAMA HANG BALIK..SAPA AJAR BOLEH PAKAI RAMBUT PALSU NI..KALAU PUN NAK KEJAR GLAMER...INGAT2 LAH SKIT AWAK TU MEMBAWA IMEJ WANITA BERTUDUNG.KALAU TAK..BAIK X PAYAH PAKAI.ABIS CRITA...

Anonymous said...

statement paling bodoh pernah aku dengar oleh Cik Salima Gile Glamer

.....relax la woi, kalau nak galmer kat bidang seni ni, jangan le melatah

hukum jgn ikut logik akal...

Anonymous said...

tak heran dengan si limah ni. dia dah memang terang2 gatal. bkn aku tak penah dgr dia dok smbang dgn jantan masa nak show. mintak no hp la, alamat mana la... terang2 dia tunjuk gambar tak pakai tudung yg sexy plk tu! geli aku... tak padan pakai tudung.. berlakon je...
dia tu memang masuk af nak jantan & glamer je.. skrg tengok muka dia, dah berubah! apa lagi, inject lah!! mual!!

Anonymous said...

saya mengesyorkan agar salima buka tudung sahaja untuk membersihkan lagi imejnya. jangan hipokrit.
ps: siapa salima? tapi bila saya baca artikel di atas, saya ketawa besar... adik saya yang baru standard 4 pun tahu hukum agama. mencemarkan agama betul lah dia ni.

joe_cool said...

dia ni memang suka pakai ketat2 walau bertudung. tersembul beberapa daginng yang sememangnya indah dimata lelaki. menaikkan syahwat sahaja..

aku ada gambr dia dalam berpakaian ketat..seksi sungguh..betullah tanda kiamat iaitu bila berpakaian tapi telanjang

insan said...

ceteknya ajaran agama dia. bodoh gile! cikgu,ustaz or ustazah die mati ke mase ajo die agama dulu?! semate2 mengejar duniawi ape2 sanggup. ya allah. dunia sekarang! ni islam hadhari yg pak lah kite impikan sgt ke?!! dgn kes bekas isteri aziz m osman pun bkak tdung lepas cerai? ape cite?! dulu komain tutup,,sopan,,manis dpd gule2..skrg bukak.
memg tak semua manusia perfect tp kenape sampai jadi mcm ni? agama islam yg suci amik mudah,endahxendah,acuh tak acuh aje?
same2 lah berdoa agar salima kembali bertaubat ke jalan yg benar sebelum ape2 terjadi.

babylon said...

lahauwala... bodohnye la ko ni salima... mmg bodoh sangat2 la! geli hati aku bace komen ko tu.. ko ni mmg ngok ke? x taula aku nak cakap ape! huh!! huahuahua.. ko x blajar agame ke? sian ko dapat malu! tula, lain kali ckp guna otak!! bODOHnye!!!

himza said...

btul kata babylon...lucu aku baca komen dia...dah ada tudung..buat aper pakai rambut palsu lagi...aduh yai..memang tak tinggi akal si salima nieh laa...cetek jer..
tak der keje cari keje..pelik tuh...n lucu....wakakaka...
tiga benda dia buat salah dlm hal teater tuh
1. dia berniat utk menampakkan rambut dia dgn memakai rambut palsu yg sah haram klu tidak bertujuan menaikkan Islam
2. dia x berani menegakkan Islam dgn mensyaratkan dia perlu bertudung utk melakonkan watak tuh di atas pentas itu..bukan diubah dgn memakai rambut palsu
3. komen dia tidak melambangkan murninya Islam n hak2 seorg Muslimah....
4. dia menimbulkan fitnah..of course dia dpt dosa jugak...

jgn cari populariti yg mcm ni laa salima.. kamu tuh bwk mesej Islam... aduh yai..pening aku duk pk pasal salima nie...
aku dah agak mesti ada tak kena sejak dia dlm AF lagi...

ubahlaa salima

Anonymous said...

la..salima ke???

igt nyah mane tadi..hekhek...huduh bebenor....wekkk!!

Anonymous said...

sila buka surah an-Nur ayat yg ke-31..dlm surah ni,seseorg perempuan itu perlulah memakai tudung sehingga meliputi dadamu

Anonymous said...

sy dlu mnat tgk akak coz akak plajar ptama pkai tdung...tp sjak akak bkak tdung,sy rase mnysal sgt sbb pnah mnat akak..so,pkai la tdung tu

Blog Widget by LinkWithin