Header Ads

TERKINI

Adam: Saya bukan gay!



sumber:mstar online Oleh Wahida Asrani

Masalah utama jejaka kacak berwajah baby face ini ialah masih terus menerus dicop klon KRU. Sampai bila dirinya akan dilabel sebegitu, tiada siapa yang tahu namun satu yang pasti tuan empunya diri sudah jelak dengan perkara itu.

“Saya tak kisah disamakan dengan KRU sebab memang saya minat mereka dari kecil. Tapi kalau kata saya meniru mereka atau Yusry tak sama sekali.

"Konsep mereka berbeza dengan saya. Mereka bertiga dan saya seorang,” kata Adam membuka bicara ketika ditemui pada majlis pra dengar album terbarunya berjudul Adam II di Club 18, Bangsar, baru-baru ini.

Tambah jejaka kelahiran Sabah ini, dirinya penat untuk menafikan perkara tersebut.

“Saya lain dari KRU, peminat yang mengikuti perkembangan saya tahu akan perbezaan yang semakin saya tonjolkan. Mungkin masa mula-mula itu ada sedikit persamaan tapi sekarang dah lain sangat,” katanya.

Kata Adam lagi, “Mungkin masa AF kalau saya tak cakap saya minat sangat dengan KRU mungkin perkara ini tak terjadi. Tapi saya tak mahu jadi hipokrit. Ini diri saya tapi saya pinta agar semua pihak tidak lagi membuat persamaan seperti ini.

Malah kata Adam imejnya juga jauh berbeda daripada kumpulan yang dipujanya sejak dahulu.

“Penampilan saya lebih seperti artis Korea dan Hong Kong. Genre muzik saya juga lebih kepada pop dance.

"Tapi KRU bergenre muzik rap dan kini lebih kepada slow sedikit. Jauh beza daripada saya kalau yang mengikuti perkembangan saya tahu perkara itu,’ katanya.

Adam 11

Bercerita tentang album barunya yang berjudul Adam II membuatkan jejaka kacak ini tersenyum puas. Album yang mengambil masa hampir lima bulan itu bakal menjengah di pasaran pada 2 April ini.

Masih mengekalkan konsep terdahulu dan penerbit yang sama, album yang memuatkan 10 buah lagu ini yakin mampu menarik minat pendengar untuk memilikinya.

“Ada 10 buah lagu dalam album ini, dan sebuah lagu lama nyanyian Elite iaitu Potret Lama saya nyanyikan semula. Saya nyanyikan semula lagu ini kerana saya menyukai lagu itu dan ia mampu mengimbas kenangan lalu.

"Selain itu ada satu lagu yang mempunyai elemen irama tradisional dan joget iaitu lagu Joget Lambak,”ulasnya.

Namun kata Adam penghasilan album kali ini cukup membuatkan dirinya berpuas hati dan yakin album ini akan mendapat sambutan di pasaran kelak.

Malah album ini juga mungkin akan di pasarkan di pasaran luar luar kelak.

Tidak ditaja dan bukan gay

Sama seperti artis lain, jejaka berusia 23 tahun ini pastinya tidak dapat lari daripada tempias gosip yang kadang kala menguris hatinya.

Jika sebelum ini heboh dikatakan dirinya gay, terbaru Adam dikatakan ditaja atau lebih senang cakap artis simpanan.

Dalam nada tegas Adam berkata, “Saya senang sahaja, berani kerana benar takut kerana salah. Kalau orang nak buat cerita tentang saya, tolong tampil dan cakap depan saya. Bukan cakap di belakang saya. Saya cabar orang yang buat fitnah itu untuk tampil bercakap secara live depan TV pun saya tak kisah.”

Tambahnya bukannya mudah untuk menutup mulut orang-orang yang suka membuat cerita seperti itu dan dia mengakui sedikit sebanyak cerita-cerita negatif tersebut memberi impak terhadap reputasinya.

“Susah nak cakap tapi jika dulu peminat saya 100 orang dan mereka mempercayai saya. Tapi bila gosip macam ini keluar mungkin 20 atau 30 mula tertanya-tanya , eh betul ke saya macam ini, macam itu.

“Macam gosip kata saya gay, pastinya dah ada tanda tanya di minda mereka, betul atau tak saya gay. Malanglah saya terkena gosip sebegitu,” ujarnya.

Adam ada syarikat sendiri

Walaupun baru berusia 23 tahun, anak muda ini sudah pun memikirkan masa depannya..

Lantas demi bekalan hari tuanya Adam kini telah pun memiliki dua buah syarikat yang dikongsi bersama ahli keluarganya. MA Best Trading dan MA Event Entertainment merupakan nadi terkini Adam.

MA Best Trading ditubuhkan setengah tahun yang lalu kini menjalankan perniagaan menjual baja secara kecil-kecilan. Mungkin ramai yang ketawa apabila mengetahui Adam menjual baja tapi Adam mempunyai jawapan tersendiri.

“Boleh kaya kalau jual baja ini betul-betul. Setakat ini baja kami dijual pada pekebun-pekebun kecil dulu di kampung saya. Insya Allah saya akan meluaskan pasaran baja ini. Manakala MA Event Entertainment pula menguruskan hal aktiviti seni saya selain saya sendiri mengeluarkan barangan saya.

"Sama seperti apa yang dilakukan oleh KRU, saya belajar sedikit-sedikit daripada mereka,” katanya mengakhiri perbualan petang tersebut.



Jika anda ingin mendapatkan gambar - gambar terbaru artis Malaysia, indonesia, berita artis dan gossip artis terkini, daftarkan diri anda secara percuma. klik subscribe

Tiada ulasan